چگونه خرید کنم ؟

ورود یا ایجاد حساب کاربری
مشاهده محصولات و انتخاب
پرداخت هزینه & ارسال رایگان توسط ما

با هر مشکلی مواجه شدید با ما در تماس باشید. با تشکر!

ساعات کاری ما

شنبه تا چهارشنبه 9:00AM - 6:00PM
Sat - 9:00AM-15:00PM
پنجشنبه به صورت نیمه وقت !

ایجاد حساب کاربری

*

*

*

*

*

*

رمز عبور را فراموش کرده اید ؟

*

بهترین روش های تقویت مهارت اسپیکینگ زبان انگلیسی

همه ما می دانیم که در دنیای امروز نمی شود اهمیت زبان انگلیسی را انکار کرد. مهم نیست که آیا شما قصد مهاجرت یا مسافرت به کشور دیگری را دارید یا خیر، باز هم همه ما روزانه به طور خودکار با متون یا منابع انگلیسی سر و کار داریم. ولی برای کسانی که مخصوصا قصد سفر به کشور های خارجی و یا مهاجرت به آن را دارند، مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی یا همان اسپیکینگ اهمیت دوچندانی پیدا می کند.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با چند مورد از بهترین روش های تقویت مهارت اسپیکینگ آشنا کنیم. پس لطفا با ما همراه باشید.

 

how improve speaking 1

 

 

1. از هر فرصتی برای صحبت کردن به انگلیسی استفاده کنید

بسیاری از ما هنگام انگلیسی صحبت کردن خجالت می کشیم، این می تواند به این دلیل باشد که ما احساس می کنیم در آن ضعیف هستیم، از لهجه ای که داریم راضی نیستیم و یا هر دلیل دیگر. ولی هیچ روشی برای بهتر کردن مهارت صحبت کردن به انگلیسی بهتر از تمرین مداوم در صحبت کردن نیست.

دوستان علاقه مند به زبان انگلیسی خود را دور هم جمع کنید و با هم تمرین کنید، در جلوی آینه با خودتان صحبت کنید، اگر فردی از اعضای خانواده تان به انگلیسی مسلط است با او در خانه تمرین کنید، ... همه این موارد باعث می شود تا استرس شما در مکالمه انگلیسی کاهش یابد و اعتماد به نفستان نیز بالاتر رود. بدیهیست که شما در این مکالمات، لغات و اصطلاحات جدیدی را نیز یاد می گیرید که خودش به روان تر شدن مکالمات شما کمک می کند. 

 

how improve speaking 2

 

2. از هر منبع صوتی انگلیسی استفاده کنید

تا جایی که می توانید فیلم یا سریال انگلیسی تماشا کنید، به اخبار انگلیسی گوش کنید، در یوتیوب ویدئوی انگلیسی تماشا کنید و خلاصه از هر منبعی که در آن به زبان انگلیسی صحبت می شود استفاده کنید. ممکن است با خودتان بگویید انجام همه این کارها باعث می شود تا مهارت لیسنینگ (گوش کردن به زبان انگلیسی) تان تقویت شود، نه اسپیکینگ.

بله صحیح است، با انجام این کارها شما می توانید هر روز هرچه بهتر زبان انگلیسی را از طریق شنوایی متوجه شوید، ولی خوبی آن این است شما با گوش کردن به صحبت ها و مکالمات انگلیسی متعدد می توانید با جمله بندی هرچه بهتر انگلیسی آشنا شوید، لغات جدیدی یاد بگیرید، با بسیاری از اصطلاحات محاوره آشنا شوید (که گاها کاربرد های بسیار زیادی در زندگی روزمره دارند) و بسیاری موارد دیگر. پس شما با یک تیر دو نشان زده اید. همچنین مطمئنا در پروسه دیدن فیلم، سریال یا برنامه های مورد علاقه خود تان لذت زیادی هم برده اید.

 

how improve speaking 3

 

3. یادگیری لغات جدید را فراموش نکنید

مهارت های زبان انگلیسی به هم کاملا پیوسته اند، این بدین معنی است که برای اینکه شما بتوانید مهارت اسپیکینگ خود را قوی کنید، باید دایره لغات خوبی هم داشته باشید. پس سعی کنید این را یک عادت روزانه خود کنید که هر روز چند لغت جدید یاد بگیرید. تعداد لغاتی که روزانه یاد می گیرید بستگی به حوصل، قدرت یادگیری و یا وقت شما دارد، ولی حتی اگر روزانه تنها ۱۰ لغات جدید هم یاد بگیرید و این کار را به صورت پیوسته مثلا برای یکسال ادامه دهید، شما سالانه ۳۶۵۰ لغت جدید خواهید آموخت که این خودش تغییر بزرگی در افزایش دایره صحبت های شما ایجاد خواهد کرد! هرچه دایره لغات شما گسترده تر باشد، هنگام صحبت کردن به انگلیسی کمتر دچار مکث کردن می شوید و روان تر صحبت خواهید کرد.

4. متون انگلیسی را بلند بلند بخوانید

اگر شما در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، مطمئنا متون انگلیسی زیادی به چشمتان می خورد و یا آنها را مطالعه می کنید. یکی از بهترین روش های برای تقویت مهارت اسپیکینگ انگلیسی این است که این متون را با صدای بلند بخوانید. این امر باعث می شود تا شما صدای خودتان را به انگلیسی بشنوید که خود این امر مانند یک فعالیت لیسنینگ عمل می کند، به مانند این که یک فردی در حال صحبت با شما به زبان انگلیسی است.

در نهایت اطمینان داشته باشید اگر موارد ذکر شده را به طور مداوم رعایت کنید، در زمانی بسیار کوتاه تر از آنچه که فکر می کردید می توانید تغییر بسیار زیادی را در مهارت اسپیکینگ خود حس کنید که این امر مطمئنا به شما انگیزه بیشتری برای ادامه کار خواهد داد.

بالا