چگونه خرید کنم ؟

ورود یا ایجاد حساب کاربری
مشاهده محصولات و انتخاب
پرداخت هزینه & ارسال رایگان توسط ما

با هر مشکلی مواجه شدید با ما در تماس باشید. با تشکر!

ساعات کاری ما

شنبه تا چهارشنبه 9:00AM - 6:00PM
Sat - 9:00AM-15:00PM
پنجشنبه به صورت نیمه وقت !

ایجاد حساب کاربری

*

*

*

*

*

*

رمز عبور را فراموش کرده اید ؟

*

۳ روش عالی برای یادگیری لغات انگلیسی

هر کسی که در تلاش برای یادگیری زبان انگلیسی است این امر را به خوبی می داند که یادگیری لغات انگلیسی یکی از مهمترین و در عین حال دشوارترین بخش های زبان انگلیسی است. دلیل این امر این است که لغات انگلیسی فرار هستند و در صورتی که از آنها استفاده نشود، ذهن پس از مدتی آنها را به فراموشی می سپارد. ولی خوشبختانه هر روزه روش های جدیدی برای یادگیری لغات انگلیسی ارائه می شود و برخی از این روش ها ثابت کرده اند که تاثیر مثبت بیشتری در تسریع روند یادگیری افراد دارند. ما در این مقاله قصد داریم به سه روش عالی برای یادگیری لغات انگلیسی اشاره کنیم.

1

 

روش اول: یادگیری لغات در متن

یادگیری هر لغت در متنی که آن لغات در آن استفاده شده است می تواند به شما کمک کند تا با معانی مختلف یک لغت آشنا شوید و یاد بگیرید که هر لغت می تواند در چه شرایطی چه معنایی بدهد. همانطور که حتما خودتان نیز این را می دانید، بسیاری از لغات در زبان انگلیسی معانی متفاوتی دارند و یک لغت خاص می تواند در یک جمله و در یک شرایط خاص یک معنی بدهد و در جمله دیگر معنی دیگر.

پس اگر شما هر زمانی که در حال خواندن یک متن هستید و با یک لغت جدید مواجه می شوید، همان موقع معنی آن لغت را پیدا کنید و دقت کنید که این معنی با توجه به آن جمله یا پاراگراف خاص بوده است، این امر به شما برای به خاطر سپاری معنی آن لغت کمک بسزایی می کند.

به طور مثال کلمه jerk به معنی "تكان‌، حركت‌ تند و سريع‌" می باشد. ولی وقتی این کلمه برای یک فرد به کار رود، معنی آزار دهنده بودن آن فرد را می دهد:

He is a jerk.     او یک آدم آزار دهنده (عوضی) است

در زبان انگلیسی تا دلتان بخواهد از اینگونه لغات وجود دارد که در شرایط گوناگون معانی مختلف دارند. پس بهتر است که به خواندن متون مختلف بپردازید تا با معنی هر کلمه در بافت های مفهومی گوناگون آشنا شوید.

2

روش دوم: آشنایی با کدینگ لغات

شاید شما هم یادگیری زبان به روش کدینگ را شنیده باشید، این روش در بین طرفداران خود سر و صدای زیادی به پا کرده است و خیلی از افراد و معلمین زبان انگلیسی اعتقاد دارند روش کدینگ یکی از بهترین روش های یادگیری لغات انگلیسی است. بسیاری از آموزشگاه های زبان نیز هزینه های نسبتا بالایی برای آموزش لغات انگلیسی از طریق این روش دریافت می کنند.

ولی بگذارید ابتدا یک مثال از این روش بزنیم تا شما نیز به طور دقیق تر با آن آشنا شوید و بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این روش برای شما نیز جذاب و کارآمد است یا خیر.

به طور مثال:

Abandon: ترک کردن بدون اطلاع قبلی

روش کدینگ: مردم آبادان شهر خود را بدون هیچ اطلاع قبلی ترک کردند.

همانطور که می بینید را این مثال کلمه "abandon" با "آبادان" شبیه سازی شده است و در صورت تکرار کردن این مثال به دفعات کافی توسط یاد گیرنده، این امر باعث می شود تا او هر بار که کلمه "abandon" را می شنود، به یاد جمله مورد نظر بیفتد و در نتیجه خود به خود معنی آن را به یاد می آورد.

3

روش سوم: تماشای فیلم یا سریال های خارجی

این روش می تواند یکی از جذاب ترین و سرگرم کننده ترین روش های یادگیری لغات انگلیسی باشد. همانطور که می دانید تا دلتان بخواهد سریال و فیلم به زبان انگلیسی وجود دارد، پس شما می توانید با انتخاب فیلم ها و سریال های مورد علاقه تان و تماشای آنها نه تنها از تماشای آنها لذت ببرید، بلکه در حین تماشای آنها با لغات جدید زیادی و همچنین کاربرد و معانی مختلف این لغات در شرایط گوناگون آشنا شوید.

برخی از افراد تصور می کنند که تماشای فیلم های خارجی تنها باعث بهبود مهارتlistening افراد می شود، در صورتی که اینطور نیست، شما هنگام تماشای یک فیلم و درگیر شدن در داستان آن، وقتی که کلمات جدیدی را می شنوید، در آینده به خوبی آن را به خاطر داستان فیلم به خاطر می آورید. البته لازم است که معنی لغات جدید را در دیکشنری جستجو کنید و یا حتی آنها را در جایی یادداشت کنید.

در نهایت یادگیری زبان انگلیسی می تواند یکی از لذتبخش ترین فعالیت ها باشد، ولی میزان لذتبخش بودن آن بستگی زیادی به خلاقیت شما در سرگرم کننده کردن این یادگیری و همچنین پشتکار و انگیزه تان دارد. همیشه به خاطر داشته باشید اگر با علاقه به سمت کاری بروید، نه تنها سرعت یادگیری شما چند برابر می شود، بلکه هیچ گاه از پروسه یادگیری خود خسته نمی شوید.

بالا